Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗ & ΑΠΟΦΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ.ΚΕΦ.1ον

ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗ -ΑΠΟΦΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ 
Η ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗ & ΑΠΟΦΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΕΦ 1ον
Η Ορθοδοξη Θεολογια διακρινεται σε καταφατικη & αποφατικη.
Στην καταφατικη της ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ, δυναται να προσδιοριστει τι ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ, ενώ στην αποφατικη να προσδιοριστει τι δεν ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ.Ετσι με καταφασεις & αρνησεις να προσεγγισει ο ανθρωπος το μυστηριο του ΘΕΟΥ. Ωστοσο η ενεργεια του καταφασκω, αποτελει πραξη επιβεβαιωσης & αποδοχης της πραγματικοτητας όπως οριζει ο ανθρωπινος κοινος ΝΟΥΣ.
Συμβαινει το ιδιο & με την αποφαση: Υπαρχει συγκαταθεση & συναινεση του ανθρωπινου ΝΟΥ η ενδομυχα προκυπτει πνευμα αποδοκιμασιας;
Η προσεγγιση ενός ορου όπως η αποφαση αποτελει επιτυχης Θεολογικη επιτευξη στην εποχη μας διοτι δεν είναι ευκολο να κατανοησει & να παραδεχθει τη ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ σημασια του αποφατισμου γνωση γι αυτόν εχει αποκλειστικα καταφατικο χαρακτηρα & γι αυτό ο αποφατιαμος ΝΟΕΙΤΑΙ ΩΣ ΑΡΝΗΣΗ της ΓΝΩΣΗΣ.Ειναι χαρακτηριστικο, ότι η αποψη αυτή γινεται ανεπιφυλακτα αποδεκτη,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΜΕΣΟ ΑΝΘΡΩΠΟ, αλλα ακομη & από την επιστημη. Αν όμως μια τοσο γνωσιολογικη αποψη θα μπορουσε ενδεχομενως να είναι σωστη & να ισχυει για την επιστημη, τη φυσει & γενικοτερα για την κτιστη πραγματικοτητα,δεν μπορει να εχει καμια ισχυ για την ακτιστη φυση του ΘΕΟΥ.Στα πλαισια της ερευνας, αντλωντας πολυτιμο Θεολογικο υλικο από συγγραφεις μελετητες της Ορθοδοξου ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ  Μαξιμο τον ομολογιτη, ΕΝΑΝ ΑΠΟ τους ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ  θΕΟΛΟΓΟΥΣ & ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ συγγραφεις του ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ, θα προσπαθησουμε να ορισουμε & να αναλυσουμε με βαση την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ  προσεγγιση τους ορους ΚΑΤΑΦΑΣΗ & ΑΠΟΦΑΣΗ καθως & τον ρολο τους στην ορθοδοξη χριστιανικη Θεολογια.
Η Καταφαση ως παιδαγωγικη εναρκτηρια οδο, της Θεολογιας.
Στην Ορθοδοξη Θεολογικη υπαρχουν δυο  Θεολογικοι δρομοι προσπελασης προς το Θειο μυστηριο.Οι δρομοι αυτοι οδηγουν ο μεν πρωτος στην καταφατικη ο δε 2ος, ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΤΙΚΗ Θεολογια.Η πρωτη μορφη της Θεολογιας αποτελει την αρχικη & παιδαγωγικη οδο, & χωρις αυτή δεν προκειται ποτε κανεις να φθασει ΑΚΙΝΔΥΝΩΣ στην  δευτερην.
Η καταφατικη Θεολογια, αποτελει αρχη & οδηγο.Ειναι κατηχηση. Είναι γνωση της διδασκαλιας της Εκκλησιας, είναι κηρυγμα προς τους ορθοδοξους,ως αρχικα σταδιο πνευματικης ζωης.Ειναι καλυψη λογικη των δουλων & των μισθωτων. Οσο ασχημα είναι να μεινει κανεις μονιμα στην αρχη, άλλο τοσο, ισως & περισσοτερο επικυνδυνο, είναι να νομισει κανεις, ότι η Θεογνωσια  ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ, που προκυπτει χωρις προσωπικη εμπειρια.Αλλωστε χωρις παιδαγωγικη μεθοδο, είναι αδυνατον από την Εκκλησια να φτασει κανεις υπερβατικα, στην πμευματικη κατασταση να βλεπει το Θειο & ακτιστο φως.



ΠΗΓΕΣ ΔΟΓΜ. ΜΑΤΣΟΥΚΑ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ –ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓ. ΣΚΟΠ.ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΜΑΞ. ΤΡΕΜΠΕΛΑ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΦ. & ΑΠΟΦ.ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου