Η ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗ &
ΑΠΟΦΑΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΩΣ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΗ & ΕΝΙΑΙΑ ΜΕΘΟΔΟΣ.ΚΕΦ4oν
Μεταξυ της καταφατικης
& αποφατικης θεολογιας φαινεται να υπαρχει μια διαλεκτικη αντιθεση ωστοσο
για την Ορθοδοξη πατερικη παραδοση
καμμια αντιθεση
δεν είναι νοητη μεταξυ τους .
Απεναντιας αναμεσα τους υπαρχει μια αρρηκτη & λειτουργικη
ενοτητα & σχεση. Τοσο η καταφατικη οσο & η αποφατικη Θεολογια, δεν αποτελουν καρπους ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΚΟΥ
ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ, αλλα θεμελιωνονται εξοκληρου στη θεια αποκαλυψη
στην εμπειρια.Ειναι αρρηκτα συνδεδεμενες,με
την Ορθοδοξη παραδοση & εξεταζονται από κοινου, ως κοινη Θεολογικη σκεψη
& ζωη.Ο
Θεολογος δε
Μια τετοια θεωρηση, περαν ότι τον απομακρυνει από την Ορθοδοξη παραδοση
οπου η γνωσιολογια με την ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ συνυπαρχουν & αλληλοσυμπληρωνονται, εγκυμονει θεσμικους & δογματικους
κινδυνους.
Η πρωτη & κυρια μορφη κινδυνου που γεννα η διαφορετικη μελετη της καταφασης
από την αποφαση, αφορα στην προσπαθεια εντοπισμου & καταγραφης των ιδιοτητων του
ΘΕΟΥ ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.Αμεσα
ο διενεργων τη μελετη, παγιδευεται στις γνωσιολογικες
προσεγγισεις του ΘΕΙΟΥ & αναζητα , σε αυτόν φυσικες ιδιοτητες.Τοτε ο ΘΕΟΣ δυναται να μεταβληθει σε φυσικο η μαθηματικο μεγεθος, που
αιτιωδως θα ερμηνευεται αποκλειστικα με ποσοτητες & αξιωματα καθως & με
ενδοκοσμικες παραδοχες ΚΤΙΣΙΟΛΟΓΙΑΣ.
Στην αντι περα οχθη της επικινδυνοτητος, παρουσιαζεται η αποσυνδεση
& απομακρυνση της αισθητης & ΝΟΗΤΗΣ ΥΠΑΡΞΙΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ, επικρατωντας ενας
ακρατος ΑΠΟΦΑΤΙΣΜΟΣ.
Η αυτή & ανεκφραστη
μορφη, προσδιδει στο Θεο, μια ελλιπη αναγνωσιμοτητα κυριως στα πρωτα σταδια του ΘΕΟΛΟΓΕΙΝ ………οπου
τα ανθρωπινα δεδομενα δεν θα περιεχουν
την εμπειρια των Ορθοδοξων & θα είναι αδυνατο να ανταποκριθουν.
Οι εννοιες της αγαπης του
θειου ερωτα της προσκολλησις & εμμονης στον επιδιωκομενο θειο σκοπο που οδηγει στη
ΘΕΟΠΤΙΑ , απομακρυνονται λογω της αδυναμιας διεισδυσης στα ορια του επιστητου.
Η γνωση διασπα το χαλινωτηριο λικνο με την πραξη, η εμπειρια
καταλαμβανεται από την ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ με αποτελεσμα η διαπροσωπικη σχεση του
ανθρωπου με τον ΘΕΟΝ ΝΑ ΑΣΘΕΝΕΙ.
Π. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ
ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ
ΑΡΘΡΓ. ΜΗΤΡ. ΣΚΟΠ/ΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου