Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗΣ & ΑΠΟΦΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦ3ον



ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗΣ & ΑΠΟΦΑΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Ότι φαινεται ομοιο η μοιαζει με ομοιο κατά κανονα  αν δεν διεπεται  από τις ιδιες δογματικες αρχες, φερει πηγαια & ουσιαστικη διαφορετικοτητα. Στην μακρα διαφορετικη πορεια του Ορθοδοξου δογματος από την δυτικη μεθοδολογια & λογω της ομοηχης προσεγγισης, υπαρχει η συγχυση σε Ορθοδοξα εγχειριδια δογματικης κατοπιν απλουστευσης, ότι η καταφαση & η αποφαση δογματικης κατοπιν απλουστευσης, ότι η καταφαση & η αποφαση αποτελουν αν όχι ταυτοσημες, αναλογες εννοιες & μεθοδοι, με την ΔΥΤΙΚΗ διαλεκτικη & προβληματικη της θετικης & αρνητικης Θεολογιας των σχολαστικων.

Η Δυτικη μεθοδολογια των σχολαστικων, στηριζεται κατά βαση στην ενιαια διαλεκτικη, ανεξαρτητα τα γνωρισματα, τις εννοιες & τα ονοματα που χρησιμοποιουνται ως  περιβολη. Η ολη λογικη αναζητηση & αναλυση που χρησιμοποιειται κατά την μεθοδολογια αυτή, οδηγει πρωτιστως στην θετικη οδο οπου κατά την ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ, του αποδιδονται γνωρισματα & ονοματα.Το περιεχομενο των ονοματων που αποδιδονται στο Θεο, αποτελει υποσυνολο της κτιστης πραγματικιτητος. ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΔΟΣ, η αρνητικη , οπου πλεον ο Θεος παρουσιαζεται ως ΑΥΛΟΣ & ΑΙΩΝΙΟΣ.Ειναι αντιληπτο στην παραπανω θεωρηση, ότι απουσιαζει η εμπειρια των Ορθοδοξων από την οποια πηγαζει η καταφατικη Ορθοδοξη καθως επισης δεν γινεται, καμμια συσχετιση των ορισμων της αρνητικης Θεολογιας, με την φωτοφανεια, την θεα του Θεου, το θειο & ακτιστο φως των Ορθοδοξων.Απεναντιας στην ολη θεωρηση της Δυτικης μεθοδολογιας, γινεται αντιληπτη & νοητικη πορεια που με τις λογικες ερμηνειες & ονοματισμους, διαμεσου της κτιστης πραγματικοτητος, χωρις ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ γινεται η αναζητηση της ΥΠΑΡΞΗΣ του ΘΕΟΥ. ΣΤΗ Θεολογια των 


Σχολαστικων Θεολογων είναι σαφες ότι με την θετικη οδο αποδιδονται ονοματα στο ΘΕΟ, αλλα & με την αρνητικη, στερητικη οδο, αφαιρουμε αυτά τα ονοματα από το Θεο όχι για να μη τα αποδωσουμε σε ΑΥΤΟΝ, αλλα για να καθαρισουμε τα ονοματα αυτά από όλα τα ελλαττωματα τους.Κατι τετοιο όμως δεν γινεται στην ΟΡΘΟΔΟΞΗ  ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗ  θεολογια ΟΠΟΥ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΣΤΟ θΕΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ. Δηλαδη αποδιδονται ονοματα & αφαιρουνται χωρις να γινονται αποδεκτοι, κανονες της λογικης γιατι οι κανονες της λογικης ισχυουν, μονον για τα κτισματα του Θεου.ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΟΓΙΚΗΣ & ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. Κανενα φιλοσοφικο συστημα δεν μπορει να εφαρμοσθει στο Θεο, καθως & κανενα συστημα λογικης.
Μεταξυ κτιστου & Ακτιστου δεν υπαρχει καμια ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ. Αυτά που ισχυουν για τα κτιστα δεν ισχυουν για την ΑΚΤΙΣΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, που είναι ο ΘΕΟΣ. Δεν υπαρχουν κανονες των κτισματων, που να εφαρμοζονται στα ΑΚΤΙΣΤΑ.Η ΚΑΤΑΦΑΣΗ & Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΗΝ Ορθοδοξη Θεολογια δεν προερχονται από ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΣΤΟΧΑΣΜΟ. Ο στοχασμος απαγορευεται στον Ορθοδοξο Θεολογο της Εκκλησιας, όταν προκειται να Θεολογησει.







ΠΗΓΕΣ ΔΟΓΜΤ. ΜΑΤΣΟΥΚΑ
Π. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ
ΑΡΘΡΓ ΜΗΤΡ. ΣΚΟΠΕΛ/ΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου