Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

ΤΟ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ- ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗΣ & ΑΠΟΦΑΤΙΚΗΣ ΚΕΦ5ον


 ΤΟ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΤΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦ. 5ον

Εχοντας υποψη του ο Θεολογος, ότι ο Θεος υπερβαινει κάθε τελειοτητα, αναλαμβανει να του αποδωσει, εκεινα τα χαρακτηριστικα γνωρισματα, συμφωνα με τα οποια παρολη την αγνωσια του,  θα αναγνωριζεται ( μορφη αναγνωρισης ), ως υψιστο αγαθο.
 
Η παραπανω προσεγγιση είναι φανερο ότι αποτελει, όχι μονον ΔΥΣΝΑΣΤΑΧΤΗ ευθυνη, αλλα επιπονο & δυσκολο εργο, δεδομενου οτι οι πηγες αποκαλυψις & περιγραφης του ΘΕΙΟΥ ΠΛΑΣΜΑΤΟΣ, όχι μονον είναι αδυνατον να τις χωρισει ανθρωπινος νους, αλλα ελλοχευουν Θεολογικα ατοπηματα όταν παρερμηνευτουν ΤΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ.

Για τον λογο αυτόν η διατυπωση των θειων ονοματων ειτε αυτά αφορουν στο τι είναι ο θεος (καταφατικη οψη) ειτε στο ότι τι δεν είναι (αποφατικη οψη, προκυπτουν από την αποστολικη παραδοση, από τους ΘΕΟΦΩΤΙΣΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΟΠΟΥ Η ΧΑΡΙΣ  τους εχει  κυριευσει.

Αν ο Θεολογος με ΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΕΙΡΜΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ  προσπαθησει να αποδωσει τα ΤΟΥ ΘΕΟΥ γνωρισματα, κινδυνευει να καταληφθει ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑΝ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΩΝ.
 Αν παλι εκ παραδρομης αγνοησει την καταφατικη οψη του Θεου & απομονοθει προς τον αποφατισμον, οδευει προς την πλανη & την υπερβολη.

Η γνωση του Θεου, εχει αποφατικο & καταφατικο χαρακτηρα, & είναι τοση, οση εκεινος εχει επιτρεψει.





ΠΗΓΕΣ : ΔΟΓΜ ΜΑΤΣΟΥΚΑ
Π. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ
ΤΡΕΜΠΕΛΑ ΑΡΘ. ΜΗΤΡ. ΣΚΟΠ/ΟΥ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου