Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ/ΠΡΟΣΕΥΧΗ. ΑΓ. ΣΥΜΕΩΝ.


Λαμβάνουν όλοι το Άγιο Πνεύμα;(Αγ. Συμεών ο Νέος Θεολόγο


kastoria0.jpg









Και να μην πει  κανείς: "Εγώ έχω λάβει το Χριστό με το άγιο βάπτισμα", αλλά ας μάθει ότι δεν λαμβάνουν το Χριστό με το βάπτισμα όλοι όσοι βαπτίζονται. Λαμβάνουν μόνοι αυτοί που είναι είτε βεβαιόπιστοι και έχουν γνώση τέλεια είτε αυτοί που τακτοποίησαν τον εαυτό τους, καθαρίζοντας τον από πριν και έτσι βαπτίζονται. Και τούτο το γνωρίζει αυτός που ερευνά τις Γραφές, από  τους αποστολικούς λόγους και πράξεις. Γιατί έχει γραφεί: "Όταν άκουσαν οι απόστολοι που βρίσκονταν στα Ιεροσόλυμα, ότι η Σαμάρεια έχει δεχτεί το λόγο του Θεού, έστειλαν σε αυτούς τον Πέτρο  και τον Ιωάννη, οι οποίοι αφού κατέβηκαν από τα Ιεροσόλυμα, προσεύχονταν να λάβουν το Άγιο Πνεύμα οι Σαμαρείτες. Και δεν είχε λάβει ακόμη  κανένας το Άγιο Πνεύμα, υπήρχαν δε, μόνο βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Τότε έβαζαν τα χέρια τους επάνω τους, και ελάμβαναν το Άγιο Πνεύμα."

 Είδες πως δεν λαμβάνουν το Άγιο Πνεύμα, αμέσως όλοι όσοι βαπτίζονται;  Έμαθες από τους Αποστόλους, πως κάποιοι που αν και πίστεψαν και βαπτίστηκαν, δεν 'ντύθηκαν' το Χριστό, με το βάπτισμα; Γιατί, εάν αυτό είχε γίνει (να 'ντυθούν' το Χριστό), δεν θα προσεύχονταν μετά και θα έβαζαν τα χέρια τους οι Απόστολοι σε αυτούς. Λαμβάνοντας το Άγιο Πνέύμα, τον Κύριο Ιησού ελάμβαναν. Γιατί, δεν είναι άλλο ο Χριστός και άλλο το Άγιο Πνεύμα. Και ποιος το λέει αυτό; Ο ίδιος ο Θεός Λόγος, μιλώντας στην Σαμαρείτιδα: ' Είναι Πνεύμα ο Θεός". Εάν λοιπόν ο Χριστός είναι Θεός, είναι Πνεύμα κατά τη φύση της θεότητας, και αυτός που έχει το Χριστό, Άγιο Πνεύμα έχει. Αυτός δε που έχει το Άγιο Πνεύμα, τον ίδιο πάλι  τον Κύριο έχει, καθώς λέει και ο Παύλος: " Το δε Πνεύμα, ο  Κύριος είναι"...

Πως να προσευχόμαστε!!! (Αγιος Συμεών ο νέος Θεολόγ

thiv56_0222_filtered.jpg
Για  να έχει  καρπό  και  αποτέλεσμα  η  προσευχή,  πρέπει  να  πηγαίνει  μπροστά  της  η  προσοχή.
Αυτή  θα  καταδιώκει  τους  νοητούς  εχθρούς  και  θ' αντιστέκεται  στην  αμαρτία  και  στους  κακούς  λογισμούς  που  πολιορκούν  την  ψυχή.
Την  προσοχή  θ' ακολουθεί  η  προσευχή,  η  οποία  θα  θανατώνει  αμέσως  και  θ΄αφανίζει  όλους  τους πονηρούς  λογισμούς, που  εξουτέρωσε  πρωτήτερα   η  προσοχή.
Γιατί  μόνη  της  η  προσοχή  δεν  μπορεί  να  σκοτώσει  τους  εχθρούς. Τους  σταματά  μονάχα,  κι' έπειτα  έρχεται  η  προσευχή  και  τους  εξολοθρεύει.
Σ' αυτον  τον  αγώνα  της  προσοχής  και  της  προσευχής  κρέμεται  η  ζωή  και  ο  θάνατος  της  ψυχής.  Οταν  με  την  προσοχή  φυλάμε  καθαρή  την  προσευχή,  τότε  προοδεύουμε  στην  αρετή.  Οταν  όμως  δεν  προσέχουμε  και  μολύνουμε  την  προσευχή,  τότε  προχωράμε  στην  κακία. ΑΠΟ ΤΑΚΣ. ΠΑΤΕΡΙΚ.ΘΕΟΛΟΓ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου