Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ Ν=ΜΕ ΤΑ ΗΔΗ ΟΝΟΜΑΤΑ.


 ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ.. Ο Θάνατος όμως είχε ήδη καταλόγους, με ονόματα στα χέρια του.. γράφει ο Δημήτρης Ψαραδέλης

.
Καθελκύστηκε στις 31 Μαΐου 1911 και αποπερατώθηκε στις 2 Απριλίου 1912. Για το μοιραίο ταξίδι που απέπλευσε στις 10 Απριλίου. Έζησε τέσσερις μέρες και κάτι ώρες. Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ έμοιαζε πολύ με το OLYMPIC τις ιδίας πλοιοκτήτριας εταιρίας. Το πλοίο απέπλευσε υπό την πλοιαρχία του E.J.Smith. Το πέρασμα της Μαγχης μέχρι το Χερβούργο έγινε κανονικά. Στη συνέχεια κατέπλευσε στη Νότια Ιρλανδία, στο Rockes Poiht, αφήνοντας το Qeehtowh. Ο TITANIKOΣ άρχισε να πλέει προς τα δυτικά .

Οι επόμενες ημέρες πέρασαν ήσυχα, ο καιρός ήταν ήρεμος. Κυριακή της 14 Απριλίου βρήκε το πλοίο να πλέει ακόμα προς τα δυτικά με ταχύτητα κοντά στους 22 κόμβους. Όμως εδώ και δυο ημέρες, από τις 12 Απριλίου είχαν αρχίσει να καταφθάνουν αναφορές παγετού. Οι αναφορές έγιναν περισσότερες στις 14 και πληροφορούσαν για την ύπαρξη παγόβουνου που είχαν παρατηρηθεί από αλλά πλοία. Το βραδύ της ίδιας ημέρας έφτασαν περισσότερες προειδοποιήσεις για την ύπαρξη πάγων ,μια από τις οποίες προέρχονταν από το πλοίο CALIFORNIA της εταιρίας Leylahd.

Είκοσι λεπτά πριν τα μεσάνυχτα στης 14ης Απριλίου δυο βάρδιες, στο άλμπουρο του πλοίου, επεσήμαναν ευθεία μπροστά ένα παγόβουνο, χτύπησαν συναγερμό πληροφορώντας αμέσως τους αξιωματικούς βάρδιας. Αυτοί έδωσαν εντολή για – Ανάποδα ολοταχώς και όλο αριστερά- Αλλά ήταν ήδη αργά. Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ χτύπησε στη δεξιά του πλευρά. Εκατοντάδες τόνοι πάγου έπεσαν στο πρωραίο κατάστρωμα, λιγότερο από πέντε λεπτά αργότερα κινητοποιήθηκε. Από το μηχανοστάσιο ανέφεραν ότι υπάρχει ρήγμα στα στεγανά διαμερίσματα νούμερο 1,2,3,4,και 5, δηλαδή στα πέντε από τα δεκάξι. Εστάλη μήνυμα ,S.O.S. και εκτοξεύθηκαν οι φωτοβολίδες κινδύνου. Τα σήματα S.O.S. τα έλαβαν αρκετά πλοία. Το CARPATHIA της εταιρίας Cunara που βρισκόταν 58 μίλια μακριά έπλευσε προς τις συντεταγμένες του ναυαγίου. Κατέβηκαν οι σωστικές  βάρκες. Στην αρχή  μισογεμάτες. Αργότερα, όχι πάνω από 15-20 λεπτά όταν η βυθιζόμενη  πλώρη  πήρε  κλίση προς τα κάτω, η εικόνα άλλαξε πλήρως. Οι μισογεμάτες βάρκες κατέβαιναν με υπεράριθμους. Και η ύπαρξη των βαρκών μόνο για…1178 επιβάτες! Πλήρωμα και επιβάτες ήταν 2.207. Για τους 1.062 δεν υπήρχε χώρος. Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ  βυθίζονταν όλο και περισσότερο.

 Στις 2.05 π.μ. άρχισε να φαίνεται η πρύμνη του. 2.20 π.μ της 15ης Απριλίου 1912 η πρύμνη είχε βγει τελείως από το νερό σε θέση κάθετη, στη θέση αυτή έμεινε τριάντα δευτερόλεπτα. Ελάχιστα πριν βυθιστεί το πλοίο κόπηκε σε δυο κομμάτια. Το κομμάτι της πρύμνης ακολούθησε  την πορεία του άλλου προς τον βυθό σχεδόν αμέσως. Στο μεταξύ, το Carpathia έπλεε προς το μέρος της τραγωδίας, πλοίο που κανονικά ταξίδευε με 14 κόμβους πέτυχε να φθάσει τους 17 κόμβους καταφέρνοντας να αποφύγει πλήθος παγόβουνων. Έφθασε δυο ώρες μετά τη βύθιση του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ στις 4.20 π.μ. Λίγο αργότερα έφθασε και το CALIFORNIA. Σώθηκαν 705 άνθρωποι πολλοί από τους 1.502 πέθαναν από υποθερμία. Οι υπόλοιποι πνίγηκαν. Το ναυάγιο βρέθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 1985!
Από μια Γαλλοαμερικανική αποστολή με επικεφαλής τους Jean-lokis Michel και Dr.Roberi Ballard.  -ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ- LE  SUROIT του Γαλλικού Ινστιτούτου και KNORR του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου WOODS HOLE.
Το 1986 έγιναν 17 καταδύσεις με βαθυσκάφος. Είχαν περάσει ήδη  74 χρόνια.       
 Δημήτριος Ε Ψαραδέλης
 Ο  Τήνιος
Έργο για τον Τιτανικό, από τον Δημήτριο Ψαραδέλη:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου