Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2009
Πρώτη συνάντηση με την ποίηση της Κικής Δημουλά.

Πώς
να "διδάξεις" Κική Δημουλά, δυο ποιήματα, μέσα σε λίγες σχολικές ώρες,
προσπαθώντας, μάλιστα να αναφέρεις όλα όσα είναι πιθανόν οι μαθητές σου
να συναντήσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις;
Πώς να βρεις χρόνο " ν' απλώσεις τον κήπο σου";
Πώς να βρεις χρόνο " ν' απλώσεις τον κήπο σου";
Φέτος λέω ν' αρχίσω αφιερώνοντας μιαν ώρα στη γνωριμία με τη φωνή της. Τη φυσική και την ποιητική.

Το βιογραφικό της σημείωμα από το CD του Θάνου Μικρούτσικου " Στην αγκαλιά της άκρης " μου φαίνεται καλό. Λίγες φωτογραφίες, αποσπάσματα από συνεντεύξεις, κάποιοι στίχοι της, στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.
Πρώτη επαφή με τα γραπτά της ας είναι από το "εκτός σχεδίου", το βιβλίο με τα πεζά της, η Φυτολογία κι η Χαρτογραφία. Ώστε να μπαίνουμε ελαφροπατώντας.
Κι ύστερα, ας την ακούσουμε να διαβάζει από

Ώρα να μιλήσετε εσείς: Ποιες οι πρώτες σας εντυπώσεις; Ποιες ιδιαιτερότητες διακρίνετε " στο περιεχόμενο και στη μορφή"; Τι ( μπορεί να ) σας άρεσε;
Και μετά, αν προλαβαίνουμε - αλλιώς στο σπίτι - ποια χαρακτηριστικά μάς επισημαίνει και το βιβλίο; Τι περισσότερο βλέπουν άλλοι που δεν είδαμε εμείς;
Ένα ολόκληρο σύμπαν η ποίηση της Κικής Δημουλά. Και χρειαζόμαστε χρόνο, για να μπορούμε να αισθανόμαστε τα ηχοχρώματά της. Εξοικείωση. Κάτι σαν την επίμονη προσπάθεια του μικρού πρίγκιπα να ημερέψει την αλεπού, για να την κάνει φίλη. Θυμάστε;
Ας μη βιαστούμε, λοιπόν. Ας καθυστερήσουμε 1-2 ώρες την αποπεράτωση της φημισμένης πια διδακτέας ύλης.Είναι για καλό σκοπό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου